Jdi na obsah Jdi na menu
 


MINIMAX - edukační přespávačka Vorvaňů, 5.-6.1.2024

8. 1. 2024

V pátek jsme se kolem čtvrté sešli poprvé v tomto kalendářním roce v klubovně, abychom si jako vedení oddílu prohloubili naše znalosti. Začali jsme malou hříčkou, při které jsme zjistili nebo si potvrdili, jak dobře se mezi sebou známe. Pak jsme přešli k prvnímu tématu, kterým byla vývojová psychologie, kde jsme se dozvěděli, jaké hlavní rozdíly jsou mezi malým vlčetem či světluškou a o něco starším zkušenějším skautem, a zejména to, jak bychom k nim měli přistupovat.

dsc_0305.jpgJelikož čas za tu dobu pokročil, objednali jsme si pizzu a při čekaní jsme začali probírat další téma. Druhým tématem byla tedy skautská metoda a zejména to, co dělá skautský oddíl právě skautským oddílem. Než jsme však začali, udělali jsme právě na tuto otázku krátký brainstorming. Při našem brainstormingu se nám podařilo vyjmenovat většinu klíčových prvků, které opravdu odlišují skautský oddíl od ostatních kroužků/organizací. Mezi těchto 8 klíčových prvků patří například příroda, osobní rozvoj, družinový systém nebo symbolický rámec a další.

Než jsme se vrhli na další téma, zahráli jsme si ještě hru jménem Matematiko (pokud si to teda správně pamatuju), která byla postavená hodně na logickém myšlení, ale všichni jsme si ji užili. Téma rétoriky, které si pro nás připravila Babočka, bylo velmi zajímavé a pro některé z nás velmi přínosné, jelikož jsme zjistili, že dost z nás má trému před tím, něž má mluvit například před třídou.

Jelikož Vážka nebyla na Splaze, dlužili jsme jí malý roverský ohýnek a předání červené šňůrky. Mezitím nám přivezli naši pizzu, takže nastal čas večeře.

Posledním tématem v pátek bylo Jak si udržet autoritu. Vysvětlili jsme si, jaký je rozdíl mezi autoritou formální a neformální a co bychom měli dělat, abychom si právě tu neformální udrželi.

Po tomto jsme se rozhodli zahrát si ještě pár deskových her, u kterých jsme zjistili, že někteří z nás opravdu slavné osobnosti neznají, a poté jsme šli spát.

V osm ráno následující den nás vzbudila Zuzka a my se vrhli do krátkého úklidu, jelikož v 9 už byla na programu snídaně v podobě buchty, kterou nám upekla Zuzka. Probrali jsme předběžně program na nadcházející akce a vrhli se na poslední z 5 témat, kterým byla Efektivní a neefektivní komunikace, kde jsme se dozvěděli, kterým jevům bychom se v naší komunikaci zejména s dětmi měli vyhnout a které naopak používat místo toho.

Kimi